Jumaat, 17 Jun 2011

Mutiara doa :- " Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani".



 "Sebenarnya dalam kehidupan seharian kite ni hendaklah selalu di pagar dengan Ayat-ayat ALLAH yang Maha Mulia lagi Suci,bukan apa kekadang kite sebagai manusia sering kali lupe dan alfa tentang ape dan bakal terjadi dekat diri kite dan juga keluarge kita. Jadi sebagai seorang insan bergelar manusia yang lemah dan lagi hina hendaklah menginsafi tentang kelemahan yang ada pada diri kita ini. Kalau kita rujuk balik hadis daripada Rasul kita Nabi Muhammad swt ada megatakan tentang kebaikan dan kelebihan Al-Quran berkenaan penawar dan cara rawatan dengan hanya menggunakan kalimah-kalimah suci ALLAH kecuali bila AJAL datang menjemput itu memang tidak boleh berbuat apa. Jadi di bawah ini saya ingin berkongsi serba sedikit tentang Doa-doa yang paling mustajab untuk di jadikan amalan dalam kehidupan kita manusia".


 


           "DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI".

1) Doa ketika mendengar khabar KEMATIAN atau KEMALANGAN
  "Bahawasanya kami kepunyaan ALLAH dan bahawasanya kami kembali kepadanya"

2) Doa ketika KELUAR DARI RUMAH.
   "Dengan nama ALLAH (dalam keadaan) aku meyerahkan diri kepada ALLAH, tiada daya dan upaya (dalam segala urusan) melainkan dengan ALLAH jua.

3) Doa mengelak MUDARAT.
   "Dengan nama ALLAH yang dengan nama-Nya itu tidak akan mendatangkan MUDARAT sesuatu pun sama ada di langit atau di bumi dan Dialah ALLAH Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui".

4) Doa apabila melihat sesuatu yang MENAKUTKAN
    "Aku berlindung dengan kalimah ALLAH yang sempurna daripada kemurkaan-Nya, kejahatan hamba-Nya, daripada hasutan SYAITAN dan daripada kedatangan mereka kepada-Ku".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan